Perioada de implementare: aprilie 2002 - martie 2003

CNDD a realizat proiectul ‘‘Cresterea capacitatii cetatenilor de a influenta si de a contribui la dezvoltarea comunitatii’’, cu aplicare speciala la sistemul educational din Giurgiu, finantat de Banca Mondiala.

Scopul proiectului a fost sa stabileasca un parteneriat intre societatea civila si autoritatile locale care sa duca la crearea unui program pentru introducerea conceptului de dezvoltare durabila in procesul educational si, de asemenea, la imbunatatirea infrastructurii educationale din Giurgiu.

Proiectul a constat in organizarea a trei grupuri de lucru (I. Participare publica, II. Educatie informala si III. Elaborarea unui proiect) formate din reprezentatii primariei, asociatii de profesori, asociatii de parinti, inspectoratul scolar si mass-media. Sarcinile grupurilor de lucru au constat in analizarea procesului educational din Giurgiu si propunerea de masuri pentru imbunatatirea acestuia (o brosura a fost realizata si apoi distribuita in toate scolile), elaborarea unei brosuri despre nevoile principale, cele mai bune modalitati de a strange fonduri si modalitatea de scriere a unei propuneri de proiect. Materialele au fost distribuite tuturor institutiilor interesate iar comunitatea a fost informata periodic asupra progreselor infaptuite.

Pentru diseminarea bunelor practici, un program de schimb de experienta a fost organizat cu Scoala nr.4 “Elena Donici” din Pucioasa (o scoala recunoscuta pe plan national pentru modernizarea procesului educational). Un grup de profesori si membri ai Inspectoratului scolar, ai Primariei si reprezentanti ai mass-media din Giurgiu au vizitat scoala si au asistat la cursuri.

Principalele teme de discutie au fost:

- Realizarea procesului de reforma in concordanta cu legislatia actuala;

- Introducerea de noi metode inovative in educatie si predare;

- Reorganizarea relatiilor de lucru cu scopul de a creste performantele de predare si organizarea unui sistem de comunicare activa intre profesori;

- Deschiderea scolii catre mediul educational national si international si adoptarea unor metode creative de predare;

- Rezolvarea aspectelor financiare ale scolii prin intermediul proiectelor si programelor;

- Promovarea relatiilor cu comunitatea locala, incluzand implicarea civica a profesorilor si elevilor in rezolvarea problemelor comunitatii;

- Promovare unui nou stil de lucru bazat pe cooperare si munca in echipa.