POS Mediu – Natura 2000 (2010-2013)

POS Mediu – Natura 2000 (2010-2013)2018-08-25T08:44:47+00:00

Project Description

POS Mediu – Natura 2000 (2010-2013)

”Campanie nationala de constientizare privind importanta conservarii biodiversitatii prin Reteaua Natura 2000 in Romania” – cod de proiect 17609 SMIS-CSNR, aprobat prin ordinul ministrului mediului si padurilor nr. 2206/07.12.2010.

Proiectul este finantat de Uniunea Europeana prin Programul Operational Sectorial Mediu; Axa prioritara 4: “Implementarea Sistemelor Adecvate de Management pentru Protectia Naturii”; Domeniu Major de Interventie: “Dezvoltarea Infrastructurii si a Planurilor de Management pentru Protejarea Biodiversitatii si Retelei Natura 2000” si implementat de catre Fundatia Centrul National pentru Dezvoltare Durabila, Bucuresti, Romania.

Proiectul este cofinantat din Fondul European de Dezvoltare Regionala.

Durata proiectului este de 36 luni, avand ca perioada de implementare: 14 decembrie 2010 – 30 decembrie 2013.

Valoarea totala a proiectului este de 14.036.402 lei, in conformitate cu Ordinul Ministrului Mediului nr. 2206/07.12.2010, din care:

• Valoarea eligibila este de 11.543.466 lei (finantare nerambursabila din FEDR si
buget de stat);
• Valoarea, alta decat cea eligibila 2.492.936 lei din care 2.482.136 lei reprezinta valoarea TVA aferenta valorii eligibile a proiectului.

Obiectivul general al proiectului:

• Conservarea biodiversitatii in siturile Natura 2000 din Romania prin cresterea gradului de constientizare al autoritatilor centrale si locale si a publicului larg si prin intarirea capacitatii institutionale necesare implementarii acquis-ului comunitar in domeniul protectiei naturii.

Obiectivele specifice ale proiectului:

• Cresterea gradului de constientizare al autoritatilor de la nivel central si local dar si a publicului larg cu privire la importanta conservarii biodiversitatii in cadrul retelei europene Natura 2000;
• Cresterea capacitatii institutionale pentru implementarea corespunzatoare a masurilor de conservare a biodiversitatii in cadrul retelei europene Natura 2000;
• Cresterea vizibilitatii in media a importantei conservarii biodiversitatii si rolul retelei ecologice europene Natura 2000.

Localizarea proiectului:

• Toate cele 381 de situri Natura 2000 din Romania.

Grupurile tinta:

• Autoritatile de la nivel central si local;
• Publicul larg.

Activitatile principale ale proiectului sunt:

• Realizarea Manualului de aplicare a Ghidului privind evaluarea adecvata a impactului planurilor/proiectelor asupra obiectivelor de conservare a siturilor Natura 2000 si a procedurii de emitere a avizului custozilor/administratorilor
• Elaborarea Albumului foto Natura 2000, Catalogului siturilor Natura 2000 si Agendei Natura 2000 (2012/2013)
• Organizarea de evenimente de constientizare pentru autoritatile responsabile de la nivel central, regional si local
• Realizarea si difuzarea unui serial documentar privind siturile Natura 2000 din Romania
• Dezvoltarea site-ului web destinat retelei Natura 2000 in Romania
• Reactualizarea Strategiei nationale de constientizare a publicului cu privire la reteaua europeana Natura 2000 din Romania
• Instruirea pesonalului responsabil cu evaluarea adecvata a planurilor si proiectelor din cadrul ANPM, ARPMs, APMs

 Rezultate specifice:

• Factori de decizie constienti de importanta conservarii biodiversitatii in siturile Natura 2000 pe perioda derularii proiectului:

– Factorii de decizie care primesc materialele tiparite au aflat 3 aspecte esentiale despre reteaua Natura 2000 pe care nu le cunosteau inainte;
– Participantii la evenimente pot numi trei puncte cheie ale impactului retelei Natura 2000 asupra comunitatilor lor.

• Publicul larg constient de importanta conservarii biodiversitatii in siturile Natura 2000 pe perioada derularii proiectului:

– Publicul larg poate numi trei beneficii pe care reteaua Natura 2000 le are asupra lor sau asupra comunitatii lor.

• Factorii de decizie intreprind actiuni favorabile conservarii biodiversitatii pe perioada derularii proiectului:

– Participantii la evenimente au contribuit la cel putin o actiune in beneficiul retelei Natura 2000;
– Informatiilre din materialele tiparite distribuite au fost utilizate in activitatea factorilor de decizie;
– Autoritatile de mediu folosesc Manualul in luarea deciziilor.

• Publicul larg intreprinde actiuni favorabile conservarii biodiversitatii pe perioada derularii proiectului:

– Publicul larg expus mesajelor constientizeaza ca reteaua Natura 2000 aduce mai multe beneficii decat dezavantaje.

• Continut media crescut pe perioada derularii campaniei cu privire la importanta conservarii biodiversitatii in siturile Natura 2000:

– Continutul media dedicat subiectului Natura 2000 a crescut dupa lansarea campaniei (2012), fata de perioada 2010-2012;
– Mentiuni in presa scrisa, audio-vizuala si online despre campanie, din care cel putin 85% neutre si favorabile subiectului.

Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro.

Continutul acestui material nu reprezinta in mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului Romaniei.

Website-ul proiectului:

InfoNatura2000 pe Facebook

Acest site utilizeaza module cookie de prima si terta parte pentru a salva informatii in computerul dvs. Unele dintre aceste cookie sunt esentiale pentru utilizarea site-ului nostru, altele ne ajuta sa imbunatatim experienta utilizatorului. Navigand pe site-ul nostru, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor. De acord